Welcome Peeps !

Pages

Friday, March 4, 2011

Suka tak Suka

Dalam dunia ni ada benda yg kita suka sgt2 dan ada jugak benda yg kita benci sgt2 !
Sama la mcm aku . Aku suka benda yg aku suka buat dan benda tu jugak boleh bagi kebaikan kat aku . Kalau aku nak buat benda yg susahkan diri aku , mmg aku takkan buatla kan . 

Benda yang aku suka : 

  • Makan
  • Tidur
  • Tengok wayang
  • Dengar lagu
  • Baca novel 
  • Online 
  • Tengok TV
  • Menari
  • Menyanyi
  • Main dgn Teddy Bear
  • Baca majalah 
  • Texting dgn Irfan 
  • Lepak dgn kawan2
  • Tengok bola kat kedai mamak
  • Main badminton
  • Ketawa
  • Bergurau2 manja
  • Mandi

Ini baru separuh daripada benda-benda yg aku suka dan ada banyak lagi sebenarnya . Aku cuma boleh beri tahu apa yg aku selalu buat dlm rutin harian aku je .



  • Aku suka makan ais-krim : Chocolate only*
  • Skating
  • Pegang tangan org :D
  • Peluk Teddy Bear bila rindu kat Irfan
  • Baring atas katil bila balik sekolah 
  • Menari Hip-Hop bila gembira
  • Menari Contemporary bila sedih
  • Bukak Lappy bila bosan dan terus online
  • Picit jerawat bila dah menimbun-nimbun
  • Guna tuala yg tebal2 supaya badan cepat kering
  • Potong kuku bila dah panjang mcm hantu
  • Nyanyi lagu jiwang bila sangap
  • Nyanyi lagu Pop bila terasa nak menari
  • Nyanyi lagu rock bila rasa happy gila babi
  • Makan nasi berlaukkan ayam goreng tambah kicap
  • Pergi pasar malam
  • Makan burger kalau kat umah takder makanan
  • Tengok TV dan pasang kuat2 bila kat rumah takder orang
  • Nyanyi dlm tandas masa mandi
  • Berlakon sakit atau demam bila malas nak pergi sekolah
  • Suka hias bilik dgn poster2 artis meletop !
  • Menangis
  • Senyum kat org yg senyum kat aku 
  • Study malam2 buta
  • Minum air Milo Ais , Teh Ais , Teh Tarik dan Sirap
  • Pungut bunga telur kat rumah org kawen
  • Taip laju2
  • Bergurau dgn kawan2 dan gelak sama2
  • Mandi malam2 buta 
  • Hafal benda2 yg berguna sprti Ayat Al-Quran dan Ilmu
  • Tengok jam ( masa itu emas )
  • Renung kat tepi tingkap bila pagi2 raya
  • Gelak kuat2 bila sesuatu perkara yg mmg kelakar 
  • Print gmbar2 yg lawa sprti Landscape atau Pemandangan hutan dan tampal kat dinding bilik 
  • Picit jerawat
  • Bangun pagi dan terus prgi bilik air dan gosok gigi sebelum makan
  • Isap jari bila makan keropok 
  • Suruh mummy suapkan makan bila terasa malas nak suap sendiri
  • Garu kepala bila gatal walaupun tgh makan :D
  • Menari dan Menyanyi 
  • Pakai head-fon bila nak tidor supaya senang tidur

Aku rasa , tuh la antara habit-habit aku dlm hidup aku ni . 
Ada yg kelakar dan ada yg kelakar tak jadi . Haha . 
Dengan ini , uolss boleh tau mcm mana diri aku sebenarnya :D


No comments:

Post a Comment