Welcome Peeps !

Pages

Saturday, December 25, 2010

25/12/2010 .. Hari Yg Bahagia !

Pada tanggal 25/12/2010 . mrupakan suatu tarkih yg amat mmbahagikan bukan sahaja buat diri aku sndiri , tp , seluruh rakyat Kuala Lumpur ! 

Suasana yg pnuh dan sesak , d'iring pula dgn plbagai bau-bauan yg agak2 ' Klass' , tlah mnjadikan lokasi Pavilion , Bukit Bintang , Berjaya Times Square , Dan Sg.Wang sprti d'dlm pesta !
Manusia mcm ulat semutt ! | Pekik sana - pekik sini :) | Wargh ! Bising Glerr ! Kdudukan aku pada waktu itu dahh mcm orang mati hdup semula ! Tp , aku rasa org mati pown takkan sggup hdup balik kalau nak asyik mngadap plbagai kerenah manusia yg berkeliaran d'Kota KL ! 

Jam mnunjukkan tepat pkul 3 petang | Aku dan kwn2 aku berada d'KFC Pavilion yg d'pnuhi dgn remaja2 dan brmacam2 glongan lagi ! :) | Sempat jgakk , aku dgn mmber2 aku 'cuci-cuci' mata utk mncari calon BF ! Hahaha | Atau , kami gelarkan sbgain , CARI JANTAN !Hahaha ! | Bila nmpk jee mamat2 yg hnsem or smart2 skitt , mulalah mata tuh kalau takk terjegil mcm bola golf tak sah !
Tuh la ragam kwn2 aku yg mmg happeningg gler ! Lotih melayan ! | Aku sbgai mgsa keadaan pown hanya mmpu trsenyum dan kdang2 gelak mcm tk nak gelak je ! Sbb letih sgt mlayan kerenah kwn2 aku tuh ! Tak reti2 nak insaf kee ? Wahh ! | Aku pown sbgai yg sdahh berpunya , nak jgakk tgok mmber2 aku ada yg brpunya ! Taknakla tgokk bler kitorang kluar sama2 , mcm tak bestt je bler tgokk salah seorang mmber kitorang tak der partner sndiri ! | Sedihh jgakk kdang2  :(  | 

Aku dan kwn2 aku msih melegar2kan mata utk mncari jantan ! Bersemangat sgguh ! | Aku suka la bler tgokk jantan2 yg smart atau hnsem2 ni main2 mata dgn mmber2 aku sndiri :) | Diorang pown turut mnggedik2 jgakk ! Kelakar ! 

Slepas melantak dan mnjamah ayam2 KFC dari menu JOM JIMAT Set B , Aku dan kwn2 aku mulai rasa kan kebosanan yg mula menyelubungi diri :) | Mengumpat Time ! Haha ! Mulut2 puaka kitorang mmg mcm longkang skit !


*Situasi Selepas Masa Mngumpat Dan Selepasnya , Tidak Boleh D'nyatakan D' Blog Ini , Terlalu Private ! Harap Maaf !




Situasi Seterusnya ~ 



Aku menekan kekunci fon , dan mncari nama "AYEP" . Tujuan aku mncari nama dia adalah sbb aku ada ckp psl 'Meeting' kitowrang for the first time ! So , drpada aku truskan sesi 'Membuat Dosa' dgn mmber2 aku tuhh , better aku Call dia ! At least aku ada la teman utk brborak . Mksod aku brborak psl bnda2 yg baik la ! Bukan mngumpat !


'Tit2 , Tit2 , Tit2' Call aku d'agkt dan aku ckp dgn dia yg aku nak jmpa dia . Pada mulanya dia mcm teragak-agak utk mmberikan jawapan , tp , slepas aku mnyatakan yg aku akan belanja dia , Huh ! trus dia ckp "OK" ! Dlm hati aku , "Pisau Cukut jgak budak ni" Hahaha , Tp takperla !
Lgpown aku mmg nk jmpa dia sgt2 ! Since kitowrang trserempak scara tak sngaja kt Old Town White Coffee Pavilion tmpoh hari , aku mulai rndukan dia ! Hahaha ! Mana taknya , Aku dduk dpan dia masa kitowrang jmpa kali prtama , . Tp , mula2 tuh takdela tgur sgt kan
Bila  aku tgok dia snyum , Dia gelak , Ergh ! Cair ! Terangsang ! Wakaka ! Mula2 aku pikir aku takkan dpt budak ni  , tp akhirnya apabila aku trjumpa FB dia kat profile mmber aku , Aku trus Add dia dan Dia Approve ! Wahhh ! Aku mulai mrasakan yg aku smakin hampir dgn TARGET aku utk mndapatkan hati dia :) 
Berbekalkan smgat yg kental utk mghadapi dia d'masa hdapan , aku tabahkan hati aku utk mghadapinya semua ! Aku takut aku Tersuka kt diaa ! Tuh je . Namun , kita tak tauu bahawa jodoh tuh d'tgn Tuhan dan Hanya DIA shaja yg menentukannya . | 
Mula2 tuh , aku rasa mcm jdoh aku dgn dia pasti termakbul , tp , aku kena hati2 dan aku kena ambil lgkah2 yg baik utk mngambil hati dia . Takut plakk nnti bila aku trsalah ckp , dia Sentapp la , Mrajok laa dan Mcm2 lagi la ! Fhm2 je la kan , JANTAN2 zaman skang ni , byk yg kuat Tersentapp ! Aku cuba mmberikan cubaan yg trbaik utk mncuri hati dia ! 


Secara Jujurnya aku ni snang jatuh hati kepada seseorang ! Dan aku takut la nak menjatuhkan hati aku kt dia :) Takut dia tak trima aku jee ! Aku nanak la d'sebabkan prasaan yg trburu2 , aku jatuh hati nan dia , and tak smpai seminggu dahh BREAKK ! Aku nak bila aku mnjalinkan sesuatu hbungan tuh , ia kekal lama dan kekal bahagia ! Taknak ada sbarang pertelingkahan . Tp , gduh2 mnja tuhh mesty la ada skitt kan :) Haha ! Dia mgkin org yg aku cari selama ni . Dia mgkin ROMEO aku yg aku cari slama ni . Dia mgkin dpt bagi aku kebahagiaan yg aku cari slama ni . ! Aku hrap sgt , bila aku d'takdirkan kapel nan dia , aku dpt bahagiakan dia . And dia dpt bahagiakan aku ! Aku akan cuba sedaya-upaya aku utk mmberikan dia spnuh kebahagiaan yg dia mahukann ! Jika aku trkurang , aku cuba lbihkan !
Walaupun situasi skang ni , 'Blom Kenal Lagi ' tp , angan2 aku mcm dahh nakk kawen kan  ? Haha ! Aku kena prlahan2 utk mncuri hati si Ayep ni . Aku nanak trburu2 sgt . Takut laen jadinya nnti :) | Selalunya , bila aku nmpak je Mamat2 hnsem atau Jantan2 macho  , aku hanya mmpu brkata dlm hati "Hmmm . Boleh La " Tp , bila aku tgok je Ayep , hati aku trus berdetik dan mngatakan " Hmmm , Aku Nak Dia " !! Walaupun prkataan tuh atau ungkapan tuhh  bolee d'kira sbgai GILA , tp nak wat cmner kann , hati aku dahh terusik dgn dia ! Tak boleh halang la :)
Kalau halang kangg , takut kempunan plakk kann | Jadi , baik aku pcayakan prasaan aku dan aku nanak tipu prasaan aku d'mana kali pertama aku jmpa dia di 'OLD TOWN WHITE COFFEE PAVILION'  Aku trus suka kt dia ! Mana tak nya ! Bila balik jee umah dari lepakk nan dia dan mmber2 aku , Aku trus online and search FB dia dgn pnuhh tekun ! Wah ! Dah mcm SANGAP jee  
Aku bukan apa , bila MATA kita dah trlihat suatu bnda yg cantik , Pasti MATA kita nak tgok lagi 
MATA kita mrupakan peranan yg pling pntig dlm mmbuat prhitungan utk memilih psangan hdup 
Kalau kita tak der MATA , kita tak dpt tgok muka Psangan kita :) Kan ? Mmg tak dpt d'nafikan , lagi yg bila kali prtama aku melihat wajah Ayep , aku trus suka ! 


Senyuman dia dan tawa dia mmbuatkan hati dprda beku brtukar mnjadi cair ! Ergh ! . Knapa la aku slalu mghadapi dugaan hdupp sebegini rupa ! Bila aku kesedihan dgn kes Eyoi , Allah mmberikan aku satu persatu dugaan yg aku sndiri tak tahu samada adakah aku mmpu mghadapinya seorang diri . Aku hanya prlu sabar dan redha dgn apa yg Allah berikan kpdaku. Wajah Ayep mmg tenang utk aku tatapi . Ada kemungkinan aku akan rasa tenang bila wajahnya d'tatap spanjang masa ! Namun , prsoalan mgenai kemampuan aku utk memiliki hatinya , sntiasa terngiang-ngiang dlm kotak fkiran aku ! Ergh ! Apsal la stiap kali aku harus mmbuat sesuatu kputusan d'dalam keadaan yg runcing , aku slalu takut ! Aku tak pernah mndapat sepenuh kepuasan d'atas sesuatu kputusan yg aku lakukan ! Tak kirala samada kputusan tuh mlibatkan diri aku , keluarga aku , pelajaran aku , atau yg lbih menyedihkan BF dan GF aku .Aku risau ! Setiap kali aku menyandarkan sesuatu kehendak tuh atas bahu aku sndri , aku pasti takut dan kekadang sesuatu kputusan mungkin tersalah !! Hmmm . Aku sering menokok-nambahkan prasaan aku ni trhadap org yg aku syg ! Bukan niat aku utk berbuat bgitu ! Ishh , kalau aku kemaruk cnta pown , aku takkan sggup 'jaja' prasaan aku kt org laen ! Tp , aku dpt rasa , bila aku dan Ayep d'takdirkan bersatu , aku mgkin takkan jadi sprti dulu ! Aku tahu mgkin aku takkan jadi sebatak mcm dlu trhadap cinta org laen ! Aku tk prnah mghargai cinta EX's aku ! Sbaliknya , aku curang dgn diorang ! Aku cari org laen dlm diam2 tnpa pngetahuan diorang ! Aku sering 'date' dgn jantan laen tnpa mmberitahu diorang ! Aku rasa , keinginan tuh smua akan hilang dlm sekelip mata jika d'takdirkan aku dgn Ayep bersatu ! Pergh ! Aku cuba halang prasaan aku drpada suka dgn dia , tp akhirnya aku jatuh hati ! Mcm yg aku ckp , tuh bukan kehendak aku ! Perasaan CINTA wujud apabila Tuhan ingin mnytukan dua hati mnjadi satu ! Malahan , perasaan CINTA itu juga wujud tatkala kita eklas mncarinya dlm masa yg sama kita juga eklas menerimanya !
Jika CINTA itu , dtg dgn PAKSAAN , alamatnya takkan berkekal lamalah sesuatu hbungan itu !
Ayep dan Zack ! Wahh  ! Mcm sepadan jee ! Aku AMIN kan jee ! 


Hurm , stakat ni shaja yg aku mampu garapkan stakat ini . ! Dan jgn lupa utk membaca update seterusnya yee ! Tak laen tak bukan aku akan mnceritakan tntang hbungan aku dgn Ayep !
Tunggu tauu ~ 


Sekian dari saya ~ RED TAYLOR II A.K.A Zack Zuandy :) 







No comments:

Post a Comment